انواع محصولات فولادی
نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

محصولات فولادی

 

انواع محصولات آهن آلات

آهن یکی از مهم‌ترین فلزات در زندگی بشر است که کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد. محصولات آهن آلات نیز یکی از انواع محصولات فلزی هستند که به صورت گسترده در صنایع ساختمانی، صنعتی، راهسازی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محصولات آهن آلات را می‌توان بر اساس شکل، کاربرد و مواد اولیه به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین انواع محصولات آهن آلات می‌پردازیم.

پروفیل‌های آهنی

پروفیل‌های آهنی یا قوطی‌های آهنی، محصولاتی توخالی با سطح مقطع‌های مختلف هستند که از جنس فولاد ساخته می‌شوند. این محصولات در انواع مختلفی مانند مربع، مستطیل، دایره، بیضی و غیره تولید می‌شوند. پروفیل‌های آهنی در صنایع مختلف ساختمانی، صنعتی، خودروسازی و غیره کاربرد دارند.

تیرآهن

تیرآهن‌ها یکی از مهم‌ترین محصولات آهن آلات هستند که در صنایع ساختمانی کاربرد فراوانی دارند و در انواع مختلفی مانند تیرآهن IPE، تیرآهن IPB، تیرآهن INP، تیرآهن I شکل و غیره تولید می‌شوند. تیرآهن‌ها در ساخت اسکلت ساختمان، پل‌ها، ستون‌ها و غیره استفاده می‌شوند.

میلگرد

میلگردها نیز یکی دیگر از محصولات آهن آلات هستند که کاربرد زیادی در صنایع ساختمانی دارند و در انواع مختلفی مانند میلگرد آجدار، میلگرد ساده، میلگرد شاخه‌ای، میلگرد کلاف و غیره تولید می‌شوند. میلگردها در ساخت اسکلت ساختمان، بتن‌آرمه، پل‌ها، سدها و غیره استفاده می‌شوند.

ورق‌های آهنی

محصولاتی تخت با ضخامت‌های مختلف هستند که از جنس فولاد ساخته می‌شوند و در انواع مختلفی مانند ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق رنگی و غیره تولید می‌شوند. ورق‌های آهنی در صنایع مختلف ساختمانی، صنعتی، خودروسازی و غیره کاربرد دارند.

نبشی و ناودانی

نبشی‌ها و ناودانی‌ها نیز محصولاتی آهنی هستند که از سطح مقطع‌های L شکل و U شکل تشکیل شده‌اند. نبشی‌ها و ناودانی‌ها در صنایع مختلف ساختمانی، صنعتی و راهسازی کاربرد دارند.

لوله‌های آهنی

محصولاتی توخالی با سطح مقطع‌ های مختلف هستند که از جنس فولاد ساخته می‌شوند و در انواع مختلفی مانند لوله سیاه، لوله روغنی، لوله گالوانیزه، لوله رنگی و غیره تولید می‌شوند. لوله‌های آهنی در صنایع مختلف ساختمانی، صنعتی، آبرسانی و غیره کاربرد دارند.

سایر محصولات آهن آلات

علاوه بر محصولات ذکر شده، محصولات آهن آلات دیگری نیز وجود دارند که کاربردهای مختلفی دارند. از جمله این محصولات می‌توان به شمش‌ های آهنی، قراضه‌های آهنی، مفتول‌های آهنی، سیم‌های آهنی و غیره اشاره کرد.

مشخصات محصولات آهن آلات

دارای مشخصات مختلفی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جنس: از جنس فولاد ساخته می‌شوند. فولاد نیز از ترکیب آهن با عناصر دیگر مانند کربن، منگنز، سیلیسیم و غیره تشکیل شده است.

شکل: دارای اشکال مختلفی هستند. برخی از این محصولات دارای سطح مقطع‌های ساده مانند مربع، مستطیل و دایره هستند. برخی دیگر نیز دارای سطح مقطع‌های پیچیده مانند L شکل، U شکل و غیره هستند.

ضخامت: ضخامت آن با واحد میلی‌متر بیان می‌شود.

عرض: عرض آن با واحد میلی‌متر بیان می‌شود.

طول: طول آن با واحد متر بیان می‌شود.





:: برچسب‌ها: آهنین افلاک , فولاد تجارت افلاک , تیرآهن , میلگرد , نبشی و ناودانی , خرید آهن , فروش آهن , محسن کاکولوند , عارف کاکولوند , گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: